تعویض ۵۰۰ هزار کولر آبی پرمصرف در خراسان رضوی جزئیات تازه‌ترین تغییر سن و شرط بازنشستگی (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) افتتاح نخستین سامانه پایش هوشمند روشنایی معابر شبکه توزیع برق کشور در مشهد رئیس دبیرخانه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد؛ لزوم رفع ابهام حقوق کارکنان شرکت های خدماتی سود مرحله سوم سهام عدالت کی واریز می‌شود؟ قیمت طلا، دلار، سکه و ارز دیجیتال در بازار امروز (سه‌شنبه، ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نظارت بر واحدهای صنفی طلافروش در مشهد ادامه دارد ارسال فهرست سهام‌داران مشکوک در سقوط بورس، به دادسرا چرا قیمت زعفران کاهشی شد؟ | یک درخواست از بورس جریمه ۱.۲ میلیون‌تومانی برای به‌کارگیری اتباع غیرمجاز امشب؛ آخرین مهلت انتخاب خودرو‌های وارداتی در سامانه یکپارچه (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) اقساط مالیاتی اصناف بیش‌تر می‌شود نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴ در تهران آغاز به کار کرد + معرفی بخش‌ها مهلت استفاده از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی تمدید شد + جزئیات علت فرار پول‌ها از بورس چیست؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) نخستین گواهی سپرده سکه صادره خزانه بورس کالا معامله شد ماجرای تعطیلی و پلمب طلافروشی‌های مشهد چه بود؟ (۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ۳۰ هزار سکه در حراج امروز فروش رفت (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) پیش‌بینی ۲۵۰ همت تسهیلات بانک کشاورزی برای متقاضیان + فیلم پلمب ۲ مشاور املاک در محدوده قاسم‌آباد مشهد (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) | پلمب ۱۱ بنگاه از ابتدای سال افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد چرا تعداد پرواز‌های داخلی تهران-مشهد نسبت به گذشته نصف شده است؟ اندر فواید خاموشی صادرات مرغ از تمامی مرز‌ها بلامانع است مرور خاطره تلخ سال گذشته و افت ۲۰ هزار واحدی شاخص کل + نمای پایانی بازار (۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مستأجران نگران تخلیه واحد‌های خود نباشند| صاحب‌خانه‌ها به تمدید قرارداد با نرخ مصوب موظف هستند

  • کد خبر: ۳۲۵۳۶
  • ۱۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶
  • ۳
مستأجران نگران تخلیه واحد‌های خود نباشند| صاحب‌خانه‌ها به تمدید قرارداد با نرخ مصوب موظف هستند
معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در تشریح مصوبه سامان‌دهی بازار اجاره گفت: در شرایطی که موجر قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد، موظف است قرارداد خود را مطابق نرخ مصوب اعلام شده و با مستأجر ساکن در واحد مسکونی تمدید کند.

به گزارش شهرآرانیوز، محمود محمودزاده معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، ضمن تشریح مصوبه سامان‌دهی بازار اجاره گفت: مطابق مصوبه اعلام شده از سوی رئیس جمهور، قرارداد‌های اجاره به طور خودکار و با نرخ ۲۵ درصد برای شهر تهران، ۲۰ درصد برای کلان‌شهر‌ها و ۱۵ درصد برای سایر شهر‌های کشور تمدید می‌شود.

 

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی در بیان الزامات در نظر گرفته شده برای موجران، تصریح کرد: در شرایطی که موجر قصد اجاره دادن ملک خود را داشته باشد، موظف است قرارداد خود را مطابق نرخ مصوب اعلام شده و با مستأجر ساکن در واحد مسکونی تمدید کند.

 

وی با اشاره به در نظر گرفتن حق مالکیت موجر، بیان کرد: در شرایطی که موجر قصد فروش واحد مسکونی خود را داشته باشد، پس از فروش از مبادی ثبت رسمی، موظف به دادن مهلت ۲ ماهه به مستأجر است و در این مدت قوه قضائیه نسبت به صدور حکم تخلیه اقدام نخواهد کرد.

 

 جزئیات بسته حمایت از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن

 

محمودزاده در توضیح بسته حمایتی از مستأجران و تسهیلات ودیعه مسکن، گفت: مدل ارائه شده از سوی وزارت راه به منظور حمایت از مستأجران بوده و به این نحو است که ودیعه مسکن اعطا شده به مستأجر به عنوان بخشی از رقم رهن واحد مسکونی در اختیار موجر قرار می‌گیرد؛ پس از آن، سود ودیعه از سوی مستأجر در اقساطی به بانک باز پرداخت شده و بعد از اتمام قرارداد، پرداخت اصل مبلغ ودیعه از سوی موجر به بانک عامل انجام می‌شود.

 

معاون مسکن وزیر راه و شهرسازی، در ارتباط با نکات مثبت بسته حمایتی از مستأجران گفت: در شرایطی که تسهیلات ودیعه مسکن حتی با بالاترین نرخ سود تسهیلات یعنی ۱۸ درصد اعطا شود، مستأجر نفع ۵۰ درصدی می‌‎برد، زیرا در شرایطی که قصد پرداخت اجاره معادل مبلغ رهن را داشته باشد، مجبور به پرداخت ۳۰ تا ۳۶ درصد مبلغ رهن است و بدین ترتیب موجر از پرداخت ۵۰ درصد رقم اجاره معادل مبلغ ودیعه مسکن معاف خواهد بود.

 

وی در بیان روند تصویب بسته حمایتی از مستأجران در قالب تسهیلات ودیعه مسکن، افزود: جزئیات مدل از سوی وزارت راه اعلام شده و در حال منتظر تأمین مالی به منظور ارائه تسهیلات هستیم.

منبع: فارس

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
سلام لطفابگیداین قانون شامل مستاجر مغازه هم میشه برامدت تمدید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۲
0
0
درمورد تجاری چی
طاها
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۴/۱۴
0
0
به چه قیمتی قرارداد رو تمدید میکنند؟
به قیمت ۷۰۰ گذاشتن رو اجاره خونه؟
به کجا چنین شتابان!!!!!!؟؟؟؟؟
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->